27 januar 2006

LAV SOL OVER SØEN...

Vi har været på indkøb i dag, med en frossen sø for enden af haven, næsten, måtte pigerne da ha' sig et par skøjter!
Isen er nogle steder 22 cm. tyk, og det skulle være så rigeligt, det er vist 13 det skal være; søen siger meget mystiske lyde neden under isen, og ind imellem giver den et højt smæld, men vi er ikke bange, for søen er nemlig kun 70 cm. dyb, der hvor vi havde skøjterne på idag...

Laura kunne ikke huske, at hun nogensinde havde løbet på skøjter, det har hun også kun en enkelt gang for længe længe siden, men hun strøg bare afsted med det samme, rollerblades giver også skøjte-øvelse!
Amanda var lidt mere forsigtig, men kom rigtigt godt i gang, og glæder sig allerede til i morgen, hvor skøjterne kan komme på igen..

Der var ufatteligt smukt ved søen, solen var på vej ned, og alt var badet i et eventyrligt lyserødt skær, det løftede humøret, der ellers havde været tungt og trist i dag, jeg har svært ved at komme oven på efter sidste uges influenza, og Faster Sus gnaver også lidt indeni; så det var så dejligt at se og høre de glade piger, de gør livet værd at leve!!

Torben er ude med firmaet, Laura til klassefest, så mindste-mus og jeg skal bygge Lego Alpha Team og ha' en omgang bob, og så ellers mæske os i tun, rejer, æg og grønt med sprøde flutes til, mon ikke også der kommer noget letbenet underholdning i kassen??!!

6 kommentarer:

Susanne sagde ...

Og så kommer pigernes faster på besøg imorgen, med højt humør :o)
Kh
Susanne

Anne sagde ...

At løbe på skøjter glemmer man ikke, det er det samme som cyklen og retmaskerne, er det først lært, så ligger det der et sted!
Jeg har mine gamle hvide kunstskøjter liggende, men jeg fristes nu af et par som pigerne, de er lidt mere nutidige!

Anonym sagde ...

Det ligner da ishockeyskøjter? Hvor er hakkerne i spidsen? Næææææh, et par smukke, hvide læder-kunstskøjter, dét ved man da, hvad er. *fnis*
Jeg ved slet ikk, om jeg tør, efter at balancenervevirus har sat kuk i systsemet - men jeg husker det med stor glæde i maven, inderst inde.

Anonym sagde ...

Der er ingen skøjtehal, der kan slå oplevelsen ved at skøjte næsten ind i solen. Der er heller ikke den infernalske larm, der altid er ved skøjtebaner. Sikke en oplevelse de får, dine børn, De glemmer det aldrig :-)

Anne sagde ...

De her ishockey-look-a-likes er noget nemmere at stå på, og hurtigere!! Mine er kunstskøjter, dødsyge...

Anonym sagde ...

hvor er i heldige som har en slik vinter. Jeg bor meget langt nord i Norge; her er det mot normalt ingen sne. Vi som normalt kan gå på ski, skøyter etc må finne oss i regn,regn, og atter regn. Merkelig. Nyt viteren...og isen.