26 januar 2006

HARICOTS VERTES...

Jeg har altid elsket navnet, og også smagen på disse lange grønne tingester!

Vi har lavet bønnesalat i dag, både Laura og jeg spiser meget, når det er på menuen; vi fik tandooristegte kyllingebryster til og nogle kartoffel-spiraler rystet ud af en pose fra Fakta, de var ikke så ringe endda...
Men det var bønnesalaten, der var det vigtigste!!!

Bønnesalaten er nem og vækker altid begejstring, den er mættende og passer til rigtigt meget.

En portion blancherede Haricots Vertes blandes med både af fintskåret rødløg og god slat kogt grov bulgur.
Dressingen røres af græsk yoghurt, salt og peber og så det der gør det hele så godt:
Nogle ordentlige skefulde af Maille Provencale, som er en god sennep med hvidløg og rød peber.
Jeg rører også et par spsk. Hellmanns mayo i, det giver en god konsistens, men er ikke nødvendigt...

Alle ingredienserne vil kunne købes i Kvickly og Føtex, ingen special-indkøb til denne omgang!

Jeg vender altid dressingen ned i salaten, så det hele er dækket af et fint lyserødt lag, her har jeg ikke gjort det, det var bedre at fotografere ublandet!

Nu vil jeg gå op og få klø i en omgang bob, inden pigerne skal puttes med et kapital fra "Fadul og hele fadæsen"...

Ingen kommentarer: