19 juli 2007

KYLLINGE-KOPI...

Ind imellem vender jeg forbi Birthes blog, lige for at se, om hun har kokkereret et eller andet, som jeg må prøve af ved eget komfur.

Hun laver masser af lækkerier, gør hun, og for nogle dage siden havde hun lavet en kyllingesalat, som i aftes kom på bordet her hjemme, og det er jeg sikker på, at den kommer igen.
Den var god, velsmagende og mættende, så tak for mad, Birthe...

Jeg er ikke så god til at holde mig til en opskrift, jeg læser den igennem, "smager" på ingredienserne inde i hovedet, og straks begynder jeg at brygge videre.
Og heller ikke den amerikanske kyllingesalat slap fri, der måtte småjusteringer og eksperimenter til.

Jeg er sikker på, at den er helt fin og lækker, hvis man laver den efter Birthes opskrift, men jeg fornemmede, at en lille smule sennep ville gøre sig godt i dressingen, så den fik en klat Maille Provancale, der gav en smule skraphed til den lidt søde smag af druer og ost.
Og et par friske forårsløg kom der også i, nu lå de jo alligevel der i køleren ...

Dressingen lavede jeg af tyrkisk yoghurt og et par teskefulde Miraclewhip, der lige kunne være med til at gi' lidt "blødhed"; jeg ruttede mere med dressingen end Birthe, endda nok lige i overkanten, men min var så lidt mere hofte-venlig.

Amanda havde bagt gode sprøde flutes, og da Sophie pludselig meldte sin ankomst, strakte vi salaten med et par nyopgravede kartofler on the side, heller ikke værst.

Tak for opskriften, Birthe, og bær over med mine små eksperimenter, jeg kan ikke lade være...


Ingen kommentarer: