10 august 2006

DU MÅ DØ, OFELIA...

Du behøver ikke at lide druknedøden, som i Shakespeares Hamlet, men af med livet det må du, for ellers er det mig der bliver vanvittig!

Min Ofelia, som længe har ligget urørt i strikkekurven, er dømt til optrævling; jeg kan mærke, at jeg bliver mere og mere træt af at se det lækre garn ligge der og samle støv, og at alle de vrangmasker på tynde tynde pinde er mere end jeg gider!


Så nu bliver Ofelia til Claudia, dobbelt garn på p.4, nogenlunde lige mange ret og vrang masker, og så er modellen også dejlig, ikke så let og fin som Ofelia, men alligevel lækker som den overvejende del af Design.Clubs modeller.
Jeg har strikket de første pinde, og vi skal nok blive bon-kammerater, Claudia og jeg, både under og efter strikkeriet...


Efter gode oplevelser med 2 babybluser, et stort tørklæde og en sommertop strikket uden problemer i løbet af de seneste uger, har jeg været ved at kigge på UFO'er, og Ofelia bliver nok ikke den eneste, der må lade livet, men nu starter jeg med den, og så må jeg arbejde mig igennem bunken.
Noget vil blive gjort færdigt her, andet måske sendt ud af huset til en strikkedame og noget vil sikkert ende som Ofelia, som noget andet end først tænkt!

Ofelia er virkelig bare en fin cardigan, den kommer bare ikke til at ligge i mit klædeskab i denne omgang...

3 kommentarer:

Tina Mølgaard Andersen sagde ...

Lækker farve, det bliver spændende at se den færdig.
Og måske på selve modellen.

Helle Holst sagde ...

Det ville da også være synd at lade det lækre garn ligge forsømt i strikkekurven.
Måske skulle jeg følge dit eksempel - jeg har også en Isager model i tyndt garn på tynde pinde som bare ligger der.
Glæder mig til at se Claudia:o)

Kh. Helle

Anonym sagde ...

Godt, Anne. Nogengange må man tage tyren ved hornene og ændre planer. Strikningen skal jo også være en fornøjelse. Ofelia er så smuk og fin - og Claudi er nu er godt alternativ.
Jeg har engang set Ofelia strikket op i en tråd NZ lammeuld (lidt tyndere end Tvinni) og 1 tråd kid mohair på lidt tykkere pinde - den var rigtig fin - men selvfølgelig ikke helt så let.
KH Britt