19 januar 2006

NU SNER DET, NU SNER DET...

Nu sner det, nu sner det
jeg ligger her og ser det
hver eneste gang jeg har en streg
og næse på
så sner det

De andre, de andre
med støvler på og vanter
de løber nu og slås med sne
jeg ligger her og venter

Jeg får hostesaft og honningmælk
men jeg vil hel're ud på kælk
de voksne si'r
i mor'n min ven
men jeg går ikke med på den

Så tør det, så tør det
i mor'n begynder sølet
og jeg må ikk' engang komme ud
fordi jeg er forkølet

Sangen kan jeg stadig udenad, selv om det er ved at være mere end 30 år siden, vi sang den i skolens musiklokale.
Billedet er fra vinteren '70, jeg har været syg af flere omgange, længes efter at komme ud til kammeraterne, det er ikke sjovt mere, heller ikke selv om min seng er flyttet ind i kontoret, så jeg kan ligger og lytte til mormors klipren på skrivemaskinens taster.

I dag er jeg også hjemme, men nyder det mere, end jeg gjorde den gang, i dag er der ingen der bestemmer, at jeg ikke må komme ud i sneen, selv om jeg har næse på!
I dag er en sofa-dag, der skal gi' mig energien til at komme på job i morgen...

6 kommentarer:

Susanne sagde ...

Jamen - så må du ha' god arbejdslyst imorgen :o)
Kh fra "Det brune punktum", som har fri.....

Anonym sagde ...

Den sang jeg altid for mine, da de var små og ældste syntes den var så sørgelig, men det er da også trist at være syg i snevejr,-stadigvæk; altså hvis man er barn ;-)

Anonym sagde ...

Har selv lige tænkt på denne sang. Den kommer i mit hovedet hver eneste gang det sneer! ;)

Anonym sagde ...

I går mailede jeg et par linjer af den sang til min søn, som bor i Dubai og savner sne. Han har senere svaret, at han godt kan huske, at jeg sang den for lidt mere end 30 år siden.

Anonym sagde ...

Jamen, hvem har skrevet den?
Jeg har kun hørt den med Ove Sopp
i mine unge dage-

Anonym sagde ...

I beсame interеѕting in reading thіѕ when
I read the summaгу, but I hadn't heard much about it, so I didn't
add it toο my Book Review list.
Аnyωay, аftег your revіew, I will bе sure to
do so!
my web site - fiction books