19 december 2005

JEG NÅR DET VIST...

Mermaiden skal være færdig inden juleaften, ikke fordi jeg skal ha' den på, men fordi jeg ved, at der er mindst 2 pakker med lækkert garn, der straks må på pindene.
Garnet er pakket med opskrifter, pindene lagt frem, så det er lige til at springe på, når børnene sidder og leger med deres respektive gaver, jeg kan næsten ikke vente.

Jeg mangler kun et enkelt ærme, og så alle enderne, der skal hæftes. Monteringen på denne model er lige efter mit hoved, skuldersømme og ærmerne i, og vupti er Mermaid klar til brug!
Jeg købte oprindeligt et kit fra Hanne Falkenberg i sort, cypres og petrol, men den der cypres, den var da vist død, kedelig var farven i alle tilfælde, og da jeg først begyndte at fifle med farverne, ja så røg den sorte til fordel for den chokoladebrune, så det eneste der er tilbage fra det oprindelige kit, det er de smalle petrol striber.
Det sorte uld skal jeg nok finde på noget at bruge til, men det cypres, det kommer altså nok til at knibe...

Jeg suser ovenpå til den bløde sofa og slår 86 masker op til det sidste ærme, 20 pinde før sengetid, det må jeg kunne klare!

3 kommentarer:

Susanne sagde ...

Med den fart er du da nødt til at få en af pakkerne inden d. 24 ;-)
Kh Susanne, som også kæmper for at blive "arbejdsløs" inden på lørdag....

Anonym sagde ...

Det ser ud til, at farverne passer rigtig godt til dig (som jeg husker dig fra Silkeborg), det må da afgjort være hovedsagen! Det må være skønt at vide, at der ligger sådan nogle godter under juletræet!

Anne sagde ...

Har lige i dag købt to brunlige kontrastfarver, så jeg nu kan få brugt det sorte, der var i det oprindelige kit. Mermaide er så skøn, at jeg sagtens kan ha' 2 ;-))