22 august 2007

GENBRUGS-TANKER...

I skabet ligger en af Lauras gamle trøjer, den er vold-brugt, det har været en yndlings, men den er stadig lækker blød og uden alt for meget "fnuller".

Hun er forlængst vokset ud af den, og Amanda har ikke haft den mindste lyst til at iklæde sig krassende Noro, så den har bare ligget og ventet på, at nogen skulle komme forbi og ta' en beslutning om dens videre færd.

Skulle man valke den i maskinen, og så lave, ja hvad egentlig???
Der er mulighed for en taske, en stak brocher, luffer og andet godt.

Jeg kunne også trævle den op, og så strikke en trøje til et mindre barn, en sej en med hætte på måske, til naboens dreng i ved.
Hmmm, man kunne så meget, man kunne også lade den ligge i skabet og så strikke på noget af alt det andet, man har gang i.

Gode idéer og fif modtages gerne...

7 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hvad med at lave en taske eller en pude af den til Laura ? Naar hun har elsket troejen, bliver hun sikkert glad for den slags genbrug :-)
Strikkehilsner
Angelika i Sydslesvig

Dorthe sagde ...

Hej Anne

Jeg ville valke trøjen hårdt - dvs flere gentagne maskinvaske med cowboybukser eller lignende. Derefter sy en kosmetikpung (ved ikke helt hvor gammel Laura er), eller et penalhus, alternativt en pung af facon som åleskindspungene (lukketøjet kan fås i flere hobbyforretninger). Det ville ihvertfald gøre lykke herhjemme hos os (med quindelig nybagt teenager)
kh
Dorthe

strikkeforsker sagde ...

Du kunne også trævle den op, vinde garnet i fed, lægge dem i blød og så tørre dem med en vægt i bunden, så snoningerne forsvinder. Så kan du bruge det til dit noro-lizzard tæppe fra Knitty :-D

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Eller du kan lave sutsko så trøjen kan lune fødder i stedet for torso?
Mange gode ideer, glæder mig til at se, hvad du finder på ;-)
Kh Karen S

Anonym sagde ...

- Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel naboens dreng er, men "Opptuna" ttp://www.hamiltondesign.biz/index.html, har været et hit hos os ! ;o)
Kh. Susanne HS

Mette sagde ...

hvad med nogle af EZ´s modeller? Tomten eller BSJ?

(ok, jeg har lige fået Zimmerman bøger ind af døren for et par dage siden, så er helt solgt ;-))

Nina sagde ...

Nej, hvor jeg lærer noget her. Jeg har jo aldrig strikket, endsige genbrugt gamle strikketrøjer, men jeg synes, at ideen med en kosmetikpung, lyder rigtig god. Eller hvad med en lille mobiltelefontaske efter samme princip?