30 juni 2007

EN LILLE TRØST...

Jeg tror, at den ene af mine myrter synes, at jeg skulle ha' en opmuntring her på min første feriedag, der tynges af regntunge skyer og gigantiske zig-zag-lyn.

Den ved nok godt, at jeg allerede nu er ved at gå i panik ved tanken om mange feriedage i regn og gråvejr, så den har skyndt sig at folde en lille forunderlig blomst ud i nat, og har sat masser af knopper, så der også er underholdning til de kommende dage, hvor vejret ikke ser meget bedre ud...Jeg vil fortrække hen i sofahjørnet med bog og te, hygge mig ved Torbens raslen med avisen og lytte til pigernes Sims'en ved deres nye "private" bærbare, som deres far har forkælet dem med.
Jeg vil krølle mig sammen under et tæppe, med strik og sytøj indenfor rækkevidde, og glæde mig over at storindkøb og rengøring er klaret fra morgenstunden, jeg behøver faktisk kun lette mig, hvis jeg gider.

Pigerne slubrer varm cacao, det måtte der til, mente de, jeg gi'r dem ret, men på en eller anden måde, så er der sgu lidt efterårsferie i cacao, det er sommer, de skulle plage om syrlige limonade eller hyldeblomstsaft...

4 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Sommer skal det altså ikke være i dag, men så tager vi den derfra. Her er også dømt indehygge og jeg venter med længsel på tordenen :-)

Sifka sagde ...

Igår, da jeg kørte på job, havde jeg solen i øjenene og vejret var køligt, men som sagt med sol.

Det var ligesom at være på vej en god og solrig efterårsdag, hvor man i så fald ville synes, at det var en flot dag, men nu var jeg faktisk på vej mod ferie og højsommer!*fnys*

Det ser dejligt ud, det der kakao:)

Her hos mig er der feriestart med oprydning og planlægning - du ved flueben og så videre;)

Anne sagde ...

Indehygge er såmænd også rigtigt dejligt, helst bare ikke i hele juli måned, vel!?

Flueben, dem kan vi li', Sifka, det gør godt indeni, når de kan sættes :-)

Ella sagde ...

Lige nu er her den vidunderligste sol - jeg håber inderligt at den også skinner på dig, my friend :-)