24 april 2007

LOPPER...

De gyldne lerting fra Roskilde Lervarefabrik bringer minder frem om farmors store flade tekopper, der stod på havebordet med skoldende og parfumeret Earl Grey, dengang kom jeg ind imellem så meget sukker i, at det nærmest var umuligt at få det opløst.

Tekopper var der ingen af der, hvor jeg kom forbi i går, men den flade skål vil være fin til sommerens salater og den lille marmeladeskål kommer en sensommerdag til at huse rårørte hindbær til et stykke friskbagt franskbrød, tror jeg...

3 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Jeg er vild med dine "lopper", Anne :-)

Anne sagde ...

Vi må snart ud på et raid, Liselotte, jeg vil gerne på loppecruise i nordjylland, ja jeg trænger nærmest til det efter en lang vinter uden den slags udskejelser!
På billedet her er der for en flad 50'er, det er lige til at klare :-)

Anonym sagde ...

Man kan blive helt høj af gode loppefund...