20 september 2006

MAN MÅ YDE, FØR MAN KAN NYDE...

Jeg har været Praktiske Gris fra den årle morgen til for ganske kort tid siden, nu må det være nok, ikke flere alt for husmoderlige gøremål i dag, slut nu!

Jeg har vasket, hængt op, pillet ned, lagt sammen og vasket lidt mere...


Jeg har været til serviceeftersyn og vaccination med Nugga, alt var i top, nu har dyrlægen blåstemplet hende og hun er klar til at komme med hertil i uge 42, det vil hun kunne li', hvis hun da ikke møder en elg...

Jeg har fået købt underhylere til Amanda, og registrede at, jeg røg lige forbi alt det uldne, som ellers i mange år er blevet indkøbt ved efterårstide; gad vide, hvorfor vi holdt op med at bruge dem, vinteren er da stadig kold for nummeren i et par cowboybukser?!
Jeg behøver nok ikke spørge, om de vil ha' et par hver...
Min nye maskine er kommet på plads på køkkenbordet, der kan den få lov at stå, indtil den er solgt og en anden tager over, om det er i næste uge eller næste år, det må tiden vise.
Det haster ikke mere end det "jawer", og lidt lækkert er det da, at pakke sådan en helt ny én ud af kassen!
Jeg burde måske indvi den, men arj, det må vente...Jeg har købt ind til de næste 3-4 dage, dejligt, så er det bare at kigge på madplanen, åbne køleskabene og så ellers gå i gang, praktisk og anti-stressende.
Masser af frugt og grønt til pigerne, svenske brød til når de om lidt kommer fra badminton, lige som de kan li' det!
Indkøbene til mor her, der er da lidt grønt over det, et grønligt skær i alle tilfælde, lige som jeg kan li' det!

Jeg er klar til sofa og en enkelt amerikansk serie eller letbenet komedie, mon ikke der er noget at finde på en af de alt for mange kanaler?
Jeg vil hopper derop med kaffe og strikketøj(er), sikken dejlig dag det er i dag...

14 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

Det er en dejlig dag i dag!
Jeg har brugt formiddagen på at vaske vinduer i stuen, så nu kan jeg rigtigt nyde den blå himmel.
Lækkert garn i watercolors. Er det Lornas Lace ??

Kh. Helle

Anne sagde ...

Nypudsede vinduer, det er lækkert, det burde være en menneskeret ;-)
Og garnet, det er Lornas, og det er lækkert!

Bim sagde ...

Det garnet, det garnet... urläckert... vilken lycka att få krypa upp där i soffan och få njuta av det, en kopp kaffe/te eller något annat drickbart... men, jag tror jag avstår från serier, hihihi... Men, något lär det väl även finns för en seriehatare??? Hm, någon dokumentär, hihihi...
Må så gott... värmländska på tur... kramis...
Sjöbackas blogg

Anonym sagde ...

Wuaw en omgang fede billeder. Garnet ser fantastisk ud - feeeede farver - og den omgang frugt og grønt (inklusiv de skønne svenske, flade brød) kunne jeg gå direkte ombord i - der ser temmelig appetitligt ud!
KH Britt

Anne sagde ...

Vi har altså snart spist det meste, Britt, der er god omsætning her i Restaurant Mor!
Jeg har mærket på garnet flere gange, men der er lukket for ny-opslagning, det må vente til de 5-9 andre ting er kommet af pindene...

Unknown sagde ...

Ikke noget som nyt køkkengrej der bare fungerer og kører derudaf ! Men hvad med nr. 75. Fortrydelse over investering i en Kitchen Aid? ;)

Anne sagde ...

Nr.75 gælder skam stadig, jeg har fortrudt, men har ikke 5000.- til en anden svend!

KA'en vil blive sat til salg, når jeg en dag får mig taget sammen til det, og så skal der købes en anden maskine.
Denne her er jo bare en "bytter" for den første maskine, fortrydelsen, der har været i stykker 2 gange.

Unknown sagde ...

Ikke sådan med de der dyre og til tider lidt for smarte og opreklamerede svende!! ;)

Hvilken maskine har du ellers i tankerne?

Den nye Major fra Kenwood er superduuper.. Titanium og en skååål på 6,7 liter.. og seriøs 1200 w motor..

Anne sagde ...

Meget sjovt, at det er den du fremhæver, Pedrsn, check lige dette:
http://garngastronomi.blogspot.com/2006/09/mandags-model.html

Jeg ved, at Pixmania har den til en rigtig fornuftig pris, så markedet er skam checket ud ;-)

KA'erne er nogle flotte maskiner, og arbejder også godt, men i forhold til gærdejen, som er det jeg har mest brug for maskin-hjælp til, der yder de ikke nok.
Men flot er den sgu...

Unknown sagde ...

Aii det havde jeg ikke set!

Men det forklarer nu også hvorfor din KA skal skiftes ud med anden model..

Men det er svært - det med at investere i ny maskinpark! Skal man lægge de der 4-5000 bobs på titanium Majoren - eller 2-3000 på Electrolux Assistenten!

Jeg tog Majoren, men det var nu også via bagveje, og ikke til den fulde pris! Syntes nu engang også, at man skal have noget lækkert, både at se på og arbejde med - især når man.. til dagligt står og arbejder med en Bjørn røremaskine med 40 liter kedel!

Anne sagde ...

Hva' laver du da til daglig, Pedersn?
Bjørn er kram, man kunne i virkeligheden også snuppe sig en Mini Bjørn, men jeg tror nu, at jeg går efter Kenwood'en!
Har lige investeret i den nye foodprocessor fra Kenwood, den er lækker :-)

Unknown sagde ...

Altså, jeg er i voksenlære som kok - ikke fordi jeg har den store forkromede drøm om at blive udøvende kok.. men jeg tog springet.. og har indtil nu været glad for det.

Det er en total! mærkelig branche - og a la carte skræmmer livet af mig ;) ..

Super tillykke med den nye Kenwood!

Anne sagde ...

Jeg tror, at det er den suverænt mest mærkelige branche, der findes, den giver enten hår på brystet eller også skræller den al huden af dig!
Jeg elsker kokkefaget, og er kun stoppet p.g.a. et rigtigt dårligt bækken, og a la carte, se det var min yndlings :-)

Jeg håber, at du fortsætter med at være glad for uddannelsen, og hvis du ikke går videre med det, når du er udlært, ja så er du da i det mindste rigtigt godt rustet til at invitere middagsgæster ;-)

Unknown sagde ...

Jep!! :)