13 juli 2006

NABOENS NYE BALSAM-URT...

De har ikke haft den ret længe, for jeg har lige gravet den op i mit bed, og løftet den over hækken til dem!

Jeg har det ikke så godt med gule blomster, sådan gule-gule, og på en eller anden måde, så havde jeg altså misset, at den ellers smukke og velduftende balsam-urt med de nærmest sølvfarvede krummelure-grene fik gule blomster, masser af dem endda...

De første dage den blomstrede stod den egentlig flot lige ved siden af en dyblilla lavendel, bag den stod en lille lilla sommerfuglebusk på spring og citrontimianen blomsterede også lilla med et strejf af gult; det så godt nok ud, jeg kunne acceptere det gule som en kontrast til det lilla.

I går sprang der så endnu en blomst ud lige i nærheden af det gule, en rosa kattehale, og så gik den altså ikke længere!!
Nu smykker balsamurten naboens staudebed, og jeg har en bar plet, jeg skal ha' dækket; jeg tror det bliver med en pragtstorkenæb, lilla måske...

Ingen kommentarer: