27 juli 2006

MIN TYRKISKE ROSE...

Jeg får ikke gjort ret meget ved haven i disse dage, får nærmest ikke engang gået en runde for at se, hvad der er på spring.
Men i morges, da jeg gik over og åbnede drivhuset, da stod min rose fra Tyrkiet og hilste mig godmorgen med 2 kæmpestore hvide blomster...

Jeg tvivlede meget på, om den ville klare nedpakning og flyrejse, og havde ikke regnet med at se den blomstre i år, men den har det tilsyneladende godt.
Til efteråret må jeg beslutte om den skal forblive i krukken eller om den skal på friland; jeg ved ikke om jeg tør plante den ud i haven, tænk sig hvis den døde i den danske vinter, det ville være ærgerligt, når den nu har vist at den kan leve og blomstre i potten...

3 kommentarer:

Susanne sagde ...

Mormor havde altid roser i drivhuset; det var så hyggeligt når vi kom udenfor rosen-sæsonen og hun så havde store velduftende buketter i stuen :o)Så jeg stemmer for drivhuset; der skal da værnes om importerede blomster. Kh svigerinde, der lige har shoppet til en 4 retters italiensk menu !

Anne sagde ...

Vi snupper drivhuset :-)
Og så siger jeg altså lige:
Hvis du kan lave 4 retters italienske menuer, så gider jeg altså ikke komme til frikaldeller mere ;-)

Susanne sagde ...

Frikadeller er sgu' da godt ! Jeg ved jo heller ikke om jeg kan.... Susanne, som måske kigger ud idag.