10 juli 2006

ITALIENSK MAMA...

Laura og jeg har lavet aftensmad sammen i dag, hun ønskede små kødboller i tomatsauce, det var sådan set okay med mig, hvis bare hun selv rullede de mange små!

Til hverdag er det alt alt for lidt vi går i køkkenet sammen, pigerne og jeg, så jeg nyder disse stille feriedage, hvor det er lige meget at det tager laaaaaang tid at lave mad, og hvor vi får snakket sammen om løst og fast, mens råvarerne forvandles til færdige retter...

Da vi satte den store skål på bordet, følte jeg mig lidt som en italiensk mama, der var ved at give familiens madtraditioner videre til døtrene; det var god enkel kost lavet fra bunden, med friskbagte durumboller og basilikum fra drivhuset, det smagte himmelsk.Og jeg var altså ikke sådan en mama med overskæg, tøfler og lang sort kjole, næh-nej, jeg var nærmere en Sophia Loren med stram cardigan og smut i mandeløjnene!
In my dreams...

Ingen kommentarer: