08 marts 2006

NY STIL...

Jeg har for travlt, og det har jeg haft alt alt for længe, den eneste der er at skyde skylden på, er mig, ville ellers hellere skyde den på en eller anden anden!

Jeg er meget dårlig til at sige stop, nej tak, ikke interesseret og andet fra samme skuffe, men jeg prøver at lægge stilen om, og tog et hovedspring ud i det i dag...

Jeg har, siden vi flyttede til byen her, været bestyrelsesmedlem i Kulturens Venner, og har sammen med et par håndfulde glade og handlekraftige mennesker arrangeret alt muligt og umuligt de sidste 3 år; vi har haft brunch ved bredden af Bølling Sø, vi har lavet Thanksgiving Dinner for 100 glade borgere, vi har haft kunstudstilligen, pigeaften, bamsebingo for byens børn; vi finder på nyt og genbruger gammelt godt, det har været dejligt og sjovt at være en del af!

I eftermiddags skrev jeg en mail til alle de andre bestyrelsesmedlemmer, det var egentlig bare en meddelelse om, at jeg fra dags dato trådte ud af bestyrelsen, og ikke deltog i sæsonens sidste arrangementer.
Jeg forklarede selvfølgelig nærmere, og skrev, at måske ville jeg komme krybende tilbage, men her og nu måtte jeg bare vælge fra, for aktiviteter uden for hjemmet har fyldt alt for meget i laaaaang tid, og nu vil jeg ha' tid til flere oplevelser sammen med pigerne og Torben...

Jeg fik koldsved og ondt i maven, da jeg havde sendt mailen, følte mig lidt fej, luset og svagpisser-agtig, kunne jeg virkelig ikke ha' ventet med at træde ud, indtil vi skal ha' generalforsamlig om nogle uger, kunne jeg ikke lige ha' snuppet de sidste arrangementer for denne sæson???
Nej, nu er det nu, grænsen er nået, jeg er fyldt op, og det samme er kalenderen, men nu kan jeg finde et viskelæder og begynde at viske nogle af de afsatte datoer ud, det skal gøre godt!

Jeg gjorde det, og ikke bare lod det blive ved tanken, ny stil....

5 kommentarer:

Fríða sagde ...

desværre en alt for vanlig kvindelig sygdom. Godt gået Anne! måske jeg skulle se at göre det samme. jeg er også en af dem der altid siger ja og er efterhånden blevet medlem af alt for mange bestyrelser, kommiteer og diverse grupper, jeg nyder det og synes det er smaddersjovt, men man skal jo have tid til at ånde også, ikke?
hilsen fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Good for you!! Jeg har lært det, men det et pga. børnene og det faktum, at jeg efter deres tilkomst kan tænke mig stresset. Før gjorde jeg det også...det er da sjovt og spændende, men er det sjovt nok

Susanne sagde ...

Tillykke med din nye stil ! Håber at du holder fast i den :o) Kh Svigerinden

Anonym sagde ...

Sådan skal det være Anne. Maven/intuitionen tager aldrig fejl - vi skal bare lære at lytte til den - og det gjorde du så!
Godt for dig og alle omkring dig!
:-) Britt
..der i øvrigt er 100% enig i startcitatet i din forrige post

Anonym sagde ...

Du er dagens kvinde - hvor er det godt at du lytter til de signaler din krop sender dig.

Tillykke med beslutningen, det var en af de rigtig gode og ikke spor svagpisseragtig - tværtimod :-)