23 januar 2006

TUESDAYS WITH MORRIE...

Jeg var et hurtigt smut på biblioteket i går eftermiddags, herligt med disse åbne søndage, der hviler en helt særlig stemning over de stille rum.

Jeg tog ind for at hente en helt bestemt bog, "Tirsdage med Morrie" af Mitch Albom.
Jeg læste bogen for første gang for 4-5 år siden, og har tit tænkt på den, der var nu altså et eller andet med den bog.

På forsiden står der: "en gammel mand, en ung mand og livets store spørgsmål", bogen er en samtale mellem en døende lærer og en voksen elev, en samtale, der berører nogle af de store ting i livet, bl.a. familie, kultur, ægteskab og tilgivelse.
Bogen er lille og tynd, hurtigt læst, men jeg har husket den siden, nu nupper jeg den lige en gang til...

Første arbejdsdag i en sej uge med mange møder og aftaler flere aftener, jeg har et for stramt program, men dagen i dag starter heldigvis med grin og glæde for børnene og os.
3.klasserne har arrangeret inde-lege-dag for indskolingen, har selv stået for det hele, det giver energi og ansvarhedsfølelse og får dem til at vokse mindst 10 cm.

Amanda har "spillebule" sammen med vennen Tue, de har nøje udvalgt de spil, der kan spilles, for "det skal jo også være noget de små (børnehaveklasserne) kan være med til, mor, ellers får de bare en dårlig oplevelse!"
Jeg skal bare gå rundt og hjælpe der, hvor de gode oplevelser falder på gulvet og ender med ballade, det sker heldigvis sjældent på dage med leg og løse rammer...

1 kommentar:

Linda sagde ...

Der er ikke noget så skønt som når ens børn er omsorgsfulde overfor andre små børn, endda uden opfordring :o)

kh Linda