20 januar 2006

HUSMODERLIGE TIPS...


I bedste Piet Van Deurs stil:
"Hvad er det???"

Det er såmænd vanillestænger i vodka; det er aldrig rigtigt lykkedes for mig at lave hjemmelavet vanillesukker af "aflagte" stænger, kan ikke få det til at smage af nok.
Men dette her, det virker!!

Når du har brugt det klistrede sorte indre af en fed stang, så plump den ned i en flaske med låg, jeg bruger en gammel fløde-flaske købt for en femmer, hæld noget vodka på, det behøver ikke at dække, og opbevar det i køleskabet; inden længe har du en super smagsgiver til bagværk, desserter eller måske din latte.

Man bruger så lidt af det i dej og lign, at de % der er i vodka'en på ingen måde skader Blyp og Buller, eller vækker Onkel Eskilds latente alkoholiker-gen.
Ønsker man alligevel ikke at bruge vodka, så forestiller jeg mig, at en sukkerlage ville kunne bruges med lige så stor succes, altså vand og sukke i en gryde, koge koge, og så ned i flasken til stængerne.

Jeg har for øvrigt mit fremme, fordi jeg bager sprøde æble-kanel-muffins til tøse-pigerne...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Den med vanilla og vodka lyder da spændende, den må prøves.
Og sikkert også dine muffins, som jeg skal læse om om lidt.

KH Lise